Griekenland - Kiato - 29 en 30 oktober
30 oktober 2024 - Kiáto, Griekenland
Dinsdag 29 oktober - trein Athene naar en een lange middag en nacht in Kiato.


Dus met de trein van half elf in 1,5 van Athene naar de badplaats Kiato gereist. Het uitzicht was prachtig tijdens de reis en onze wagon erg gevuld. Bij het treinstation stonden er diverse taxi's in een rijtje op ons te wachten dus waren we in no time bij ons hotel.






Een mooi hotel met een luxe kamer. Dus euro 20,00 meer betalen voor een kamer wordt ook beloond met een ander type hotel. Normaal betalen we ongeveer euro 50,00 per nacht maar soms dus euro 70,00 zoals nu.
Kiato is historisch een nulpunt dus na Athene een verademing. Er was geen enkele drang om iets van historische waarde te bezoeken. En met 9.900 inwoners lekker rustig en klein na Athene.
Na de koffer en de toilettas geopend te hebben voor één nacht was dit voldoende uitpakken, en zijn we0 de straat naar de jachthaven en de Golf van Korinthe uitgelopen. Al snel een terrasje aan de haven gevonden en ons daar gesetteld om deze blog te schrijven en van de rust te genieten. Al met al ben ik per blog toch gauw twee uurtjes zoet maar omdat jullie aangeven de blog te waarderen vind ik het leuk om te doen.
Het uitzicht over deze golf was prachtig al was het erg heiig of zo iets boven de zee.
Na het afronden van de blog over ons verblijf in Athene naar de kant links van ons hotel gelopen waar de kustlijn uit kiezelstrand bestond in plaats van een dure boten haven.
De uitstraling van het eind van het seizoen was duidelijk aanwezig want alleen heel ver verderop was er een laatste beachclub geopend. Hier onder dat zelfde prachtige uitzicht op die dood kalme zee Erika een alcoholvrije cocktail en ik wat prosecco gedronken en een uit de kluiten gewassen kippenvlees hamburger genuttigd.
Rond vijf uur werdt het ook hier fris en gezien mijn strandoutfit, korte broek en polo, besloten om via het voetgangersgebied terug naar het hotel te lopen. Tijdens onze rondgang door dit shopping gebied bleek dat Kiato een modaine badplaats moest zijn want er waren teveel sjieke kleding en schoenenzaken aanwezig voor een dorp van 9.900 inwoners.
Voor de plaatselijke middenstand was het mazzel dat Erika een riem nodig had omdat haar nieuwe rok te wijd was geworden in verhouding tot haar minder breed geworden taille. Mijn taille was toegenomen met het gewicht wat door het vele wandelen bij Erika was afgenomen en hoe dat komt is mij een raadsel maar volgens Erika komt het door mijn onstuibare eetdrift.
In ieder geval vonden we al in de eerste kledingzaak die we bezochten met het bekende zeer vriendelijke personeel de juiste riem in volgens Erika en de verkoopster de juiste kleur, afmeting en uitstraling dus dat was mazzel en dat voor euro 10,00.
Onze avond kon dus niet meer stuk en dus terugkomend in ons hotel besloten om het hier bij te laten en ons bezoek aan Kiato verder af te ronden met niets doen op onze kamer en na te genietend van onze aanschaf van de juiste riem.
Na bijna vier weken rondreizen neemt de energie om nog veel te willen doen wat af en doen we het wat rustiger aan.
Vermeldingswaardig is nog dat we vergeten zijn om bij het treinstation van Kiato te vragen hoe laat de bus de volgende dag naar Patras onze volgende en laatste verblijfplaats gaat. Op Google is veel te vinden over dit soort zaken maar om het zeker te weten moet je het tijdstip mondeling krijgen van een loketmedewerkster/er.
Het is verstandig om hotels minstens 3 dagen van te voren uit te zoeken en te reserveren in verband met het sterk afnemen van de keuzes daarna.
Bus of trein vertrektijden naar de volgende bestemming moet je gewoon navragen als je arriveert op het station van je nieuwe locatie.
Groetjes uit modain Kiato...
Erika en Paul
PS
Omdat ik deze blog schrijf in de bus nog het volgende..
Via Google begrepen dat er vijf over tien een bus zou vertrekken naar Patras vanaf het treinstation....dus rustig ingepakt en met de taxi naar het treinstation gegaan en het klopte twintig minuten na onze aankomst vertrok er een bus naar Patras dus zaten wij daarin...






































Als nog genieten van elk moment.
Liefs van ons 😘😘
Geniet nog van de laatste dagen.